Místo jogurtů žiju cvičením: Maruška a její první měsíc

Nikdy jsem se žádnému sportu nevěnovala, cvičila jsem jen na tělocviku ve škole a hrála fotbal na louce, ale šlo mi to, jak cvičení, tak třeba běhání.

Po maturitě, v prvním zaměstnání jsem jezdila hodně na kole. Snažila jsem se i cvičit, ale nebylo to nic pravidelného. Chtěla jsem zhubnout, co jsem nabrala na střední, vážila jsem kolem 60 kg. Povedlo se, kila šla dolů, ale nezpevnila jsem se. Se cvičením jsem zase přestala. Od té doby si držím váhu kolem 50 kg. Přesto mám celulitidu a třese se mi zadek a stehna. VYPADÁ TO HROZNĚ 😀

To byl důvod, proč jsem se rozhodla cvičit intenzivněji. Nejdřív jsem začala běhat, pak cvičit doma podle videí a nakonec chodit do posilovny. Začínala jsem pomalu, ale i tak to bylo znát. Měla jsem lepší fyzičku a i se trochu zpevnila. Celkově jsem se cítila lépe.

Pokaždé, když jsem začala s něčím novým, náročnějším, posouvalo mě to dál, najednou už mi to nestačilo a potřebovala jsem něco dalšího. Dospěla jsem až k tomu cvičit s trenérem. Bylo to to nejlepší, co jsem pro sebe mohla udělat. Můj aktuální pocit ze cvičení je nepopsatelný! To samé můžu říct i o jídelníčku. Spokojenější jsem ještě nebyla.

Měla jsem nastaveno, že je lepší jíst bílkoviny, po nich nepřiberu. Do jídelníčku jsem dostala samozřejmě větší množství sacharidů, s tím že v takovém nastavení přibírat nebudu. Přidala jsem sacharidy a měla z toho radost, protože jsem najednou mohla potraviny, které jsem si předtím dovolila výjimečně nebo vůbec.

Stravování, potraviny a vaření se hodně změnilo. Nevařila jsem moc ráda, teď si vařím každý den a ještě mě to baví. Jídla jsou jednoduchá, rychlá. Porce mi stačí, nemám pocit hladu, nebo chuť na sladké, nebo se něčím dojíst. Dřív se mi stávalo, že jsem přišla z práce a měla chuť snad na všechno, co doma bylo. Hodně potravin, které jsem dřív jedla nebo používala při vaření, jsem vyřadila – tavené sýry, hermelíny, suché salámy, jogurty, smetanu. Nekupuji nic hotového nebo polotovary. Nesním teď nic, co si sama neuvařím 😀

Možná jsem ze začátku měla strach, jestli nepřiberu při takovém zvýšení sacharidů. Ale věřím trenérce, tak jsem to tak udělala, tak jak mám. Dokonce jsem v průběhu měsíce navýšila ještě jednou. Jsem na 4 g na kilogram váhy a za první měsíc šly dolu centimetry na bocích, zadku i nohou. Není to vidět ani na fotkách, ale já to poznám na sobě.

No a tréninky. Nevěděla jsem, co mě čeká. Po prvním tréninku jsem byla překvapená, že jsem hned začala s vyššími váhami, žádné fitness ‘‘trojky‘‘. Zároveň jsem měla skvělý pocit, že jsem cvičila pořádně a k něčemu to bude. A ta bolest potom? Ta je perfektní. Důkaz toho, že to stálo za to.
Nestalo se mi, že bych na trénink nechtěla nebo hledala výmluvu proč nejít. Vždycky se těším. I když to třeba ten den nezvládnu, jak bych chtěla. Bude to lepší příště. Nepřestanu 😀

Můžu říct, že teď cvičením žiju. Jsem v tom svobodná a dělám to pro sebe.

 

Marie Kušnírová